|
Syntéza hudebního signálu pomocí přímého generování vyšších harmonických složek
Ježek, Štěpán ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice syntézy hudebního signálu, konkrétně tzv. aditivní (součtové) metodě. Hlavním cílem je implementace softwarového hudebního nástroje ve formátu zásuvného modulu VST3 v C++ aplikačním frameworku JUCE. Výsledný program umožňuje editaci harmonických složek modulového kmitočtového spektra a vytvoření časové závislosti složek pomocí tzv. morphingu mezi více, uživatelem nastavenými, stavy spektra. Úvod práce shrnuje obecně nejrozšířenější metody syntézy zvuku a porovnává je s metodou součtové syntézy. Následně je pojednáno o možných přístupech k implementaci tohoto typu syntézy, jejich přednostech, případně nedostatcích. Další sekce se zabývají technologiemi využitými k realizaci zásuvného modulu VST3 a rozborem hlavních částí tvořících výsledný program. Tento rozbor se zaměřuje především na část určenou pro zpracování signálu, uveden je ale také stručný popis jednotek tvořících grafické rozhraní.
|
|
Syntéza hudebního signálu pomocí přímého generování vyšších harmonických složek
Ježek, Štěpán ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice syntézy hudebního signálu, konkrétně tzv. aditivní (součtové) metodě. Hlavním cílem je implementace softwarového hudebního nástroje ve formátu zásuvného modulu VST3 v C++ aplikačním frameworku JUCE. Výsledný program umožňuje editaci harmonických složek modulového kmitočtového spektra a vytvoření časové závislosti složek pomocí tzv. morphingu mezi více, uživatelem nastavenými, stavy spektra. Úvod práce shrnuje obecně nejrozšířenější metody syntézy zvuku a porovnává je s metodou součtové syntézy. Následně je pojednáno o možných přístupech k implementaci tohoto typu syntézy, jejich přednostech, případně nedostatcích. Další sekce se zabývají technologiemi využitými k realizaci zásuvného modulu VST3 a rozborem hlavních částí tvořících výsledný program. Tento rozbor se zaměřuje především na část určenou pro zpracování signálu, uveden je ale také stručný popis jednotek tvořících grafické rozhraní.
|
|
Production of popular music using virtual instruments
Mottl, Jaroslav ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Doškář, Josef (oponent)
Tato práce se zabýva technologickými možnostmi produkce hudby pomocí virtuálních nástrojů a rovněž poskytuje replikovatelný postup, s jehož pomocí si může čtenář vytvořit vlastní skladbu. V teoretické části práce je vysvětlená technologie, která se používá při tvoření hudby takovýmto spůsobem. Praktická část nabízí komplexní návod, doprovázený zvukovou přílohou.
|